تحلیل و تأویل نقاشی معاصر با فلسفه پست مدرن( فردریک جیمسون- اندی وارهل)

پایان نامه
چکیده

چکیذُ عصز پست هذری سائیذ ی د رٍای فز گٌّی کثزت گزا چ ذٌ گا است، عصزی ک حاهل ها یّت سز در گن اًساسگاری است؛ پست هذر یًسن جزیا یً است ک جایگشیی هذر یًسن هی ش دَ، هذر یًسن را هزد دٍ هی شوارد در عیی حال ب هقابل با ر ذًٍ د یًای اهز سٍ هی پزداسد. با تغییز کلی ساختار اّی سیاسی، اقتصادی، اجتواعی ک اس پایای ج گٌ ج اْ یً د مٍ ب د یًای غزب شکل داد ب دَ ذً، پا ب عزص ای هی گذارد ک هی ت اَی آی را عصز اطلاعات اًهیذ، ک پست هذر یًسن سائیذ ی ایی جاهع ی چ ذٌ هلیتی یًَی است. در ایی پایای اًه قصذ بز ایی است ک ب بزرسی آثار پست هذر یًستی اس ه ظٌز دیذگا فزدریک جیوس یَ) fredric-jameson (پزداخت ش دَ، ک زٌّه ذٌ ه رَد ظًز ا ذًی اٍر لّ) andy-warhol -78() 0391 ( است، ک جیوس یَ نّ خ دَ ب بزرسی آثار یٍ پزداخت .ِ فزدریک جیوس یَ اس ظًزی پزداسای هارکسیست در ح سَ ی پساهذر یًسن است، ا ب رابط ی بیی فزد اشیا بسیار علاق ه ذٌ است، وّچ یَ شزکت اّی چ ذٌ هلیتی، یٍا یک ق طَی ک سٌز ،ٍ در ایی ح سَ تأکیذ یٍ ب اٍقعیت تاریخی باس هی گزدد. لی تَار ستایش گز ها یّت هتکثز، چ ذٌگا ،ًِ هب نْ جاهع ی پست هذری ب دَ ؛ُ در حالی ک جیوس یَ اس آی بی سار است. یٍ پست هذری را هزحل ی فز کٍش سزهای داری وًی دا ذً، بلک آی را هزحل ای دیگز اس سزهای داری هی دا ذً. یٍ اس وّیی ه ظٌز سعی ب بیای تعزیفی اس پست هذری دارد ب قًذ یا ب تْز بگ یَن ب تعزیف زٌّ پست هذری هی پزداسد. زٌّه ذٌای سیادی در ایی عزص فعالیت داشت ا ذً، اها در ای جٌا زٌّه ذٌ پاپ آرت ا لّ آهزیکا، ا ذًی اٍر لّ را ا تًخاب کزد این، سیزا در فصل د مٍ ک ظًزیات فزدریک جیوس یَ ه رَد بزرسی قزار خ اَ ذّ گزفت، زٌّه ذٌ ه رَد ظًز جیوس یَ در ایی بحث ا ذًی اٍر لّ ب دَ است؛ آثار ا در خارج اس هزس اّی د یًای زٌّ، آ اٍس اّی بس گستزد عالوگیز یافت است. در ر یٍکزدی ک ها ب آثار ا ذًی اٍر لّ دارین در ایی پژ شٍّ بخشی اس ظًزیات جیوس یَ با ت جَ ب بحثی ک در سزهای داری پست هذر سًیتی ب هیای هی کشذ، اٍر لّ را ب قًذ هی کشذ ا را در هقابل زٌّه ذٌای هذری قزار هی د ذّ، شایذ شیفتگی خ دَ را ب ایی د رٍای ابزاس هیک ذٌ. واژگان کلیدی: پست هذر یًسن، هذر یًسن، فزدریک جیوس یَ

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

پست مدرنیسم در ادبیات داستانی معاصر ایران (بررسی مؤلفه‌های پست مدرن در آثار هوشنگ گلشیری)

اصطلاح «پست مدرنیسم» اگر چه ‌امروز در ایران از طرف نویسندگان و حتی منتقدان بارها و بارها بکاربرده می‌شود، اما به علّت عدم آشنایی با خاست‌گاه‌ها، اصول و مؤلفه‌های این نوع ادبی، قائل بودن به چنین جریانی را در ادبیات داستانی ایران همواره با تردید هم‌راه می‌سازد. این که چه خصایصی را می‌توان به عنوان مبنا جهت قیاس مؤلفه‌ها مدّنظر قرار داد و آیا آن ویژگی‌ها تنها به جهت اقتباس از شیوه‌های جهانی صورت یاف...

متن کامل

موضوعات مذهبی در نقاشی های مدرن و پست مدرن( مطالعه موردی پُل گوگَن- فرانسیس بیکن- میمو پالادینو- رابرت گابر)

یکی از زمینه‌های پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در حوزة فرهنگ، مطالعات مربوط به نسبت دین و هنر است. به‌واقع می‌توان دوره‌هایی در تاریخ هنر مشاهده کرد که نقطه امتزاج مذهب و هنر هستند. هرچند این درهم‌آمیختگی هنر و مذهب همیشه در یک سطح نبود، اما بی‌شک مذهب یکی از بسترهای مهم خلق اثر هنری محسوب می‌شد. در دوران مدرن و پست‌مدرن اوضاع تغییر کرد­و­ مذهب ­و­ هنر دیگر همسو نبودند. دراین‌بین هنرمندانی بودند که نش...

متن کامل

آشتی ناسازه‌ها در نظام حسی، ادراکی و کنشی متون پست مدرن (نقاشی، عکس، شعر دیداری)

هر گونه تحول نشانه‌معناشناسانه در صورت و معنای متن، با لایه‌های حسی-ادراکی منبعث از فضاهای فرهنگی و اجتماعی انطباق دارد. مقاله حاضر، با توجّه به الزامات پدیدارشناختی متن پست‌مدرن، شیوه ظهور این ژرف‌ساخت را در صورت متن تبیین می‌کند؛ به این معنا که کثرت ابعاد در صورت متن باید با تکثر زوایای دید و نظام­های گفتمانی حاضر و کنشگر، نسبت معنادار داشته باشد. پیش‌فرض ما این است که  دگردیسی­های متنی باید ب...

متن کامل

فلسفه پست مدرن و متفکران پیشرو آن

پست مدرنیسم پدیده ای است که بر جهان امروز سایه افکنده است در حالی که هنوز تعریف دقیقی از آن داده نشده است و حتی از آن نه بعنوان یک دوره و نه به عنوان یک مکتب بلکه بعنوان یک نوع وضعیت یاد شده است. لیوتار متفکر بزرگ پست مدرنیسم از این واژه جهت توصیف وضعیت دانش در توسعه یافته ترین جوامع استفاده می کند و عده ای دیگر پست مدرنیسم را وضعیتی دانسته اند که در آن بالاترین ارزشهای تمدن غرب نهایتا رنگ می ب...

15 صفحه اول

بررسی ارزشهای نمادین در نقاشی پست مدرن

اشکال نمادین با توجه به بار فرهنگی و ارزشهای اعتقادی آنها در مفهوم نقاشی میتواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد، بخصوص تقابل آن با جامعه مدرن ایجاد مفهوم جدیدی خواهد داشت در این رابطه با توجه به مکتب پست مدرنیسم و نقطه نظرها و دیدگاههای این مکتب، نمادهای فرهنگی و اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهیم ، بخصوص ارزشهای فرهنگی و باورهای اجتماعی را در حوزه فرم، فضا، رنگ میتوان مورد بررسی قرارداد. هماهنگی...

15 صفحه اول

تحلیل جریان‌های هنری نقاشی معاصر ازبکستان

کشور ازبکستان یکی از کشورهای مهم در عرصة فرهنگی آسیای مرکزی است که به‌ واسطة نقاشی‌های چند هزارسالة کشف‌شده در محوطة باستانی افراسیاب متعلق به قرن 7 و 8 م. و نگارگری مکتب بخارا در قرون 15 و 16 م. جزء کشورهای غنی از نظر هنرهای سنتی، به‌ویژه نقاشی بوده است. همین امر نگارندگان را بر آن داشت تا با فرضیه‌ای مبتنی بر وجود نشانه‌هایی از نقاشی و نگارگری با سابقة ازبکستان در نقاشی معاصر، جریانات هنری مع...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023